انتخاب رشته انسانی کنکور مشاور | darsjet

انتخاب رشته انسانی کنکور مشاور | darsjet

۴) پس از پایان دوره مشاوره و یا پس از دریافت کلیه برنامه های هفتگی مربوط به مدت زمانی که هزینه آن را پرداخت کرده اید، امکان بازگشت وجه نیست و به درخواست های بازگشت هزینه پس از پایان مدت مشاوره رسیدگی نخواهد شد. بنابراین هرگونه درخواست انصراف یا بازگشت وجه باید قبل از پایان دوره مشاوره (حداکثر تا ۳۰ روز پس از واریز هزینه) توسط شما اعلام شود. صفحه حاضر به‌ مثابه یک توافق است که به‌ موجب ماده ۱۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران یک قرارداد قانونی و لازم‌ الاجرا تلقی می‌گردد و کلیه کاربران و اشخاصی که به هر نحوی از سایت مشاوران ۱۰۰ و خدمات آن استفاده می‌نمایند، تابع این توافق هستند. برنامه ریزی حجمی که به برنامه ریزی راهبردی آزمون هم معروفه فقط روی حجم دروس تمرکز داره و هیچ صحبتی از میزان زمانی که باید برای هر درس کنار بزارید داخلش نیومده.

در انتخاب رشته کنکور انسانی 1402، وکیل، روانشناس و حسابدار و مدیر، شغلهای مورد علاقه داوطلبان علوم انسانی شده است. در رشته‌های کشوری ظرفیت پذیرش نسبت به تعداد شرکت‌کنندگان هر یک از سهمیه‌های منطقه یک، دو، سه و ایثارگری توزیع‌شده است. برای رشته‌های بومی نیز ظرفیت کد رشته محل بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان هر بوم (قطب، ناحیه و استان) به نسبت سهمیه منطقه یک، دو، سه و ایثارگری تعیین می‌شود. البته برای رشته‌های روزانه 20 درصد پذیرش به‌صورت سهمیه آزاد است که این ظرفیت برای رشته‌های پرطرفدار 40 درصد است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما برای انتخاب رشته از مشاوره تحصیلی انتخاب رشته استفاده کنید.

انتخاب رشته انسانی 1402

برای تحصیل در دانشگاه های مرتبط با علوم انسانی، می توان با کنکور و یا بدون کنکور و پرداخت شهریه وارد دانشگاه شد. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور گروه انسانی، پیشنهاد می‌ کنیم مقاله “رشته های بدون کنکور انسانی ۱۴۰۲ – لیست بدون آزمون ۱۴۰۲” را مطالعه بفرمایید. انتخاب رشته انسانی برای دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه سراسری تنها با پذیرش در کنکور امکان پذیر است. اگر در کارنامه کنکور شما قید شده باشد که شما مجاز هستید، امکان ثبت نام در دانشگاه سراسری و البته قبل از آن انتخاب رشته انسانی را خواهید داشت. این سهمیه به افرادی تعلق می گیرد که از سهمیه های خاص مانند سهمیه ایثارگران، سهمیه جانبازان و خانواده شهدا استفاده نمی کنند. سهمیه مناطق در واقع برای برقراری عدالت آموزشی در کنکور سراسری تبیین شده است.

مجموعه این مسائل باعث شده که موفقیت در کنکور انسانی تا حدی دشوار باشه و به خاطر رقابت بالا، اهمیت شناخت دقیق این رشته بسیار بالاست. اگر یک داوطلب کنکوری 1402 هستید و قصد انتخاب رشته دارید؛ باید در انتخاب رشته خود نهایت دقت را به کار ببرید و فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید. سپس با توجه به نمره کل، رتبه در سهمیه، ظرفیت دانشگاه‌ها در دفترچه انتخاب رشته، بازار‌کار رشته‌ها، کیفیت دانشگاه، شهریه دانشگاه و … بهترین رشته را انتخاب کنید. موضوع اصلی برای داشتن انتخاب رشته‌ ی صحیح این است که خود و هدف نهایی خود را خوب بشناسند. در مورد خیلی از داوطلبان دیده شده که فرد در رشته ای پذیرفته شده است که علاقه ای ندارد و گاها علی رغم تمام تلاشش برای ورود به دانشگاه، از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف می دهند.

انتخاب رشته کنکور انسانی دانشگاه آزاد 1402

در مقاله بالا به صورت کامل به بررسی مواردی پرداختیم که دانش آموز باید پیش از کنکور و بعد از کنکور به آن توجه کند تا بتواند برای آینده خود تصمیم انتخاب رشته درس جت درستی بگیرد. مشاوران مجموعه ایران تحصیل با ارائه بهترین تست‌های شخصیت‌شناسی به شما، می‌توانند این تست‌ها را برای شما اجرا کنند. برای دانلود سوالات کنکور علوم انسانی همراه با پاسخنامه آن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 🔶 اما یادتان نرود که اگر انتخاب رشته خوبی در گروه انسانی نداشته باشید همه این کارها بی‌نتیجه مانده و همه زحمت‌های شما هدر خواهد رفت. در رشته های حقوق، روانشناسی و مشاوره، رقابت نسبت به سایر رشته های این گروه بیشتر است.

  • چرا که با یه رتبه خوب ممکن است انتخاب اشتباهی کنید و در رشته ای تحصیل کنید که اصلا ارزش تحصیل ندارد و آینده شغلی هم نخواهد داشت.
  • انتخاب رشته انسانی در دو گروه انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می شود.
  • 3-داوطلبان سهمیه 25درصد ایثارگران هم در سهمیه خودشان مورد بررسی قرار می گیرند و هم در سهمیه منطقه شان.
  • میزان این تاثیر براساس نوع دیپلم داوطلب و نوع کنکوری که شرکت کرده است تعیین می شود.
  • به دلیل آگاهی نداشتن از خیلی از موارد مهم دفترچه انتخاب رشته کنکور دانش آموزان رشته‌ای قبول شدند که بعدا در دانشگاه متوجه میشن همکلاسی‌هاشون با رتبه‌های خیلی بدتر کنارشون هستند.