طراحی و اجرای آبنما به سبک مدرن آبنمای خانگی آبنمای شیشه ای پویانو | elitarchgroup

طراحی و اجرای آبنما به سبک مدرن آبنمای خانگی آبنمای شیشه ای پویانو | elitarchgroup

آبنما یکی از عناصر جانبی در هر فضای می باشد که از زمان های گذشته تا به حال و در کلیه ادوار و سبک های معماری به آن توجه شده و در بناها با کاربری ها متفاوت به کار گرفته شده است. در اینجا پیرامون طراحی آبنما و عوامل و مسائلی که باید در طراحی آبنما مدنظر قرار داد صحبت می کنیم. جهت اسپری کردن آب درون آبنماهای بزرگ از چندین دهنه به صورت گروهی استفاده می شود.برای آب نماهای کوچک تر یک دهنه دوش مانند ممکن است کافی باشد. در مرحله طراحی و برنامه ریزی آبنما باید پیش بینی های لازم جهت جلوگیری از یخ زدن آب در فصل زمستان انجام شود.

شکل گیری کانسپت و ایده های طرح

نحوه ساخت ، عایق بندی ، لوله کشی و نحوه شستشو و دفع مخزن باید به خوبی حفظ شود و تنها تفاوت در استفاده از بقایای سنگ کوه در پوسته خارجی آن است. یک مخزن پر از ماسه سنگ در زیر سرریز جریان برای گردش را جمع می کند. از آنجایی که هیچ نور خورشید نمی تواند به آب موجود در مخزن برسد و از رشد جلبک ها حمایت کند ، آب بکر باقی می ماند.

  • در این نوع آبنما یک پمپ کوچک در داخل حوض پائینی قرار داده می‌شود و توسط شلنگی که از پمپ به طبقه‌ی بالا کشیده می‌شود، آب را به گردش درمی‌آوریم.
  • پس از ارائه کانسپت، طراح، تصویر ذهنی خود را با استفاده از نرم افزارها مربوطه همانند 3DMAX,DEPENCE,CAD,…
  • براي ارتقا کيفيت نمايش اين جلوه ها به اصول تاثيرگذار در به وجود آمدن ويژگي ها مانند فرم، رنگ و بافت ظرف در برگيرنده آب توجه بايد کرد.
  • مدل آبنمای خانگی از نوع صخره ای که در بخش هایی از باکس گل و درختچه نیز استفاده شده است.
  • این نوع آبفشان ها در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

نوع ساخت و معماری آبنمای مدرن می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که می‌توان به سنگ ساختمانی و بتن اکسپوز اشاره کرد. این سبک از آبنما، این امکان را به اشخاصی که ویلای شخصی یا حیاط و بالکنی که بتوانند، از مزایای یک آبنما در آن بهره ببرند، ندارند، می‌دهد که حتی در آپارتمان محل زندگی خود از لذت داشتن آبنما بهره مند گردند. ایجاد تصویری زیبا و چشم نواز در داخل سالن منزل، ارمغان آبنمای رومیزی برای مخاطب اجرای نما است.

در این نوع آبفشان ها حرکات آب به حالت موزون و ریتمیک است و این حرکات کاملا متناسب با موزیکی است که در حال پخش می باشد. در قسمت های مختلف محیط زندگی می توان حس داشتن آبشار طبیعی ، با صدای دلنشین و آرامش بخش را برای افراد القا کنند . همچنین این قیمت کم باعث می‌شود تا هزینه‌های تعمیرات و نگهداری آبنما‌ها زیاد نباشد و حتی اگر پس چند سال تصمیم به تعویض و جایگزینی آبنما داشته باشید باز هم به لحاظ مالی به صرفه خواهد بود. واحدهای زیر آب باید در حدود 2 ″ در زیر سطح آب قرار داشته باشند و ممکن است جت های کم نور ، حلقه های اسپری ، آبشارها و غیره داشته باشند. برق پمپ را روشن کرده و بررسی کنید که آب به درستی جریان دارد. وقتی آب شفاف شروع به کار کرد ، پمپ را به سمت ابتدای آبشار حرکت داده و آب را از شلنگ باغ خاموش کنید.

مزایای طراحی آبنما دیواری