لوگو صنعتی: طراحی لوگو کاخانجات و صنایع

چه لوگوی خلاقتان را روی یک تابلو تبلیغاتی قرار دهید و چه آن را تغییر اندازه دهید تا برروی یک فنجان کوچک قرار بگیرد، به هرحال لوگوی شما باید کیفیت خود را در عین سادگی حفظ کند. اگر مایلید که یک لوگوی متمایز طراحی کنید، این ایدههای تکراری را کنار بگذارید و سعی کنید اِلِمانهایی را انتخاب کنید که در عین جدید و متمایز بودن، مفهوم مد نظرتان را هم منتقل میکنند. در طراحی لوگو برای مشتری نباید از اِلِمانهایی که بیش از حد انتزاعی هستند استفاده کنید. منظور از اِلِمانهای انتزاعی، عناصری است که بیش از حد مطلق یا چکیده هستند.

در قسمت اول این متن در مورد اینکه طراحی لوگو چیست، و ویژگیها و المانهای مهم در آن صحبت شد. همچنین درصورتی که نام شرکت فقط یک کلمه داشته باشد، میتوانید از نام تجاری خود (مانند NASA) یا فقط حرف اول آن استفاده کنید. حتی اگر بسیاری از برندهای معروف، در طول زمان چندین بار طرح لوگوی خود را تغییر دهند اما شما باید ببینید که استراتژی شما در طراحی لوگو چیست. برای پاسخ به این سوال باید به یاد داشته باشید که لوگوی شما باید کیفیت خود را بدون توجه به محیط، پلت فرم یا دستگاهی که در آن استفاده میشود، حفظ کند. با توجه به نیاز زیادی که به انواع دستمال جیبی کاغذی وجود داشته است بنابراین تولید آن توسط کارخانه های صنعتی با رعایت تمامی قوانین واستانداردهای لازم در استانهای مختلف از جمله تهران وجود داشته است دستمال کاغذی تهران هم در برندهای گوناگون و در کیفیت عالی امروزه حجم خیلی زیادی از تولیدات دستمال داخلی کشور را به خود اختصاص داده به طوری که در بسته بندیهای متفاوت مانند بسته بندی هزار برگ با جعبه کارتنی درجه یک دستمال کاغذی جیبی و غیره را شامل می شود مرکز متناسب با نیاز خود می تواند آنها را به صورت عمده و یا جزئی با قیمتهای مناسب تهیه کند.

نمونه طرح برای لوگو

کمک به شما در تعریف هویت برند خود. بهترین کار این است که از روند طراحی لوگو کنار بروید، بی نظمیها را از بین ببرید و فقط المانهایی را بیان کنید که ایدهها و ارزشهای اصلی برند شما را بیان میکنند. لوگو یکی از تصاویر دیدنی است که در محصولات مختلف و در هر مکان دیگری بسیار استفاده می شود. از لوگوی تجاری میتوان در موقعیتهای مختلف مانند وب سایت، تصاویر شبکههای اجتماعی، ارائه، بسته بندی، بازرگانی یا چاپ مطالب بازاریابی استفاده کرد. مراحل کار با این نرم افزارمشابه نسخههای تحت وب است. این اپلیکیشن روشی مقرون به صرفه برای شرکت های تازه کار است که منابع محدود مالی برای شروع کار خود دارند. طراحی بستهبندی بستنی: ازآنجاکه شیر ماده اصلی سازنده بستنی است، اکثر کارخانههای لبنیات خط تولید بستنی نیز دارند. تبلیغات مختلف که هزینه های گزافی هم دارند در مقابل طراحی بسته بندی محصول بسیار کم اثر هستند.

نکته ای که در اینجا باید بیان کنیم این است که هویت برند شما ارتباط بسیار نزدیک و مستقیمی با طراحی لوگو کسب و کار شما دارد. اما ما می خواهیم یک لایه، با رنگی روی آن ایجاد کنیم که نمایانگر رنگی باشد که لوگوی شما در وب سایت قرار دارد. هدف کلی از طراحی یک لوگو خلاق، داشتن المانی است که به شما در ایجاد هویت تجاری قوی کمک کند. بله درسته، زیبا به نظر رسیدن یک لوگو مهم است، اما چیزی که از همه مهمتر است، این است که لوگوی شما در طول زمان همان کارایی روز اول را داشته باشد. در دنیای رقابتی امروز، شرکت ها با آرم و لوگو خلاقانه و ابتکاری خود، شناخته می شوند؛ در این زمان نیاز به طراحی لوگو کسب و کار بیشتر از قبل حس خواهد شد و این فرصتی برای پیشرفت طراحان لوگو است.برای پیشرفت در طراحی لوگو کسب و کار، طراحان باید دائما در حال یادگیری و به روزرسانی خود باشند و ایده ها و ابتکارات به روز را فرا بگیرند.

نمونه طراحی آرم و لوگو

وقتی افراد به راحتی میتوانند ظاهر لوگو و نام تجاری شما را به یاد بیاورند، به احتمال زیاد با شما ارتباط برقرار میکنند. افرادی که یک بار محصول شما را خریداری میکنند یا برای استفاده مجدد خودشان یا اطرافیان از این کد تخفیف استفاده می کنند ، این باعث انگیزه بیشتر می شود که افراد از طریق کلامی به یک دیگر محصول شما را معرفی کنند و فروش از این طریق بیشتر می شود. اگر شما نیاز به ساخت یک لوگو برای برند خود داشته باشید، احتمالاً از خودتان میپرسید که هدف از طراحی لوگو چیست و چه عواملی باعث ایجاد یک لوگوی خوب میشود.

نمونه طراحی بسته بندی ادویه جات خانگی

البته این مسئله در فروش آنلاین اهمیت بیشتری پیدا میکند و سالم رساندن محصول به دست مشتری فاکتور مهمی است. معمولاً یک پالت رنگ لوگو از حداکثر سه رنگ ساخته میشود که با دقت برای ارسال پیام مناسب انتخاب شده است. بقیه قسمتهای لوگو رو هم به همین روش میتونید رنگ کنید. در این روش ممکن است طراح، از نام برند در کنار شکل استفاده کند. با این کار مسلما میزان آگاهی شما نسبت به روش ها و ترفندهای طراحی اسم فارسی و یا انگلیسی افزایش پیدا می کند که می تواند در بهینه سازی و هرچه بهتر شدن شرایط لوگو طراحی شده شما تاثیر مستقیم بگذارد. میتوان برای فونت اسم کالا فونت هایی که قبلا گفته شد را استفاده کرد و یا اسامی را به حالات شکسته و طراحی های دستی ایجاد نمود.

نمونه طراحی بسته بندی صنعتی

فرض کنید در یک سوپرمارکت بزرگ قدم می زنید و از میان انبوه برندهای چیپس و پفک به دنبال محصول یک شرکت خاص می گردید. غیر از خود محصول كه مشتری در صورت خرید با آن آشنا می شود، اولین و نزدیك ترین ارتباط بصری مشتری با كالا از طریق بسته بندی است. لوگو خلاقانه، به خوبی و در ساده ترین شکل، تجارت شما را به دیگران معرفی خواهد کرد و در نهایت باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتری می شود.شاید الان به این فکر می کنید که برای طراحی لوگو کسب و کارتان باید چه مراحلی را طی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید؟

دلیل طراحی ساده لوگو این است که بیشتر مصرف کنندگان به طور خلاصه روی لوگوها متمرکز میشوند، بنابراین میتوان گفت یک طرح ساده شانس بیشتری برای درک دارد. البته در این موارد علاوه بر جلب توجه مشتری هزینه ها نیز اهمیت زیادی دارد. این نوع از لوگوها از لحاظ نوشتاری حجم زیادی ندارند و چنانچه صاحبان مشاغل در زمینه برندسازی موفق عمل کنند، همین حروف تغییر شکل یافته برای معرفی آنها کافی خواهد بود. تصور میکنید دستیابی به پیشرفت در این زمینه از لوگو چیست؟ این کشورها از آن جهت به دنبال خرید خرما از ایران هستند که چون در کشورهای اروپایی شرایط مناسب آب و هوایی کافی وجود ندارد، لذا زمینه برای کشت و پرورش خرما امکان ندارد.

وقتی در حال گشت و گذار در یک وب سایت و یا بازار هستید، لوگوها تصاویری هستند که توجه شما را جلب کرده و به سمت خود میکشاند؛ در واقع طراحی لوگو کسب و کار به یکی از اصلی ترین گزینه های موفقیت و محبوبیت تبدیل شده است و فرقی ندارد که شرکت کوچک باشد و یا بزرگ، در هر صورت طراحی لوگو کسب و کار، امری است که حتما باید انجام شود! اگر کمی به این فکر کنید که موفقیت شرکتهای بزرگ در طراحی لوگو چیست، متوجه خواهید شد که بسیاری از معروف ترین لوگوهای جهان به طرز شگفت انگیزی ساده هستند. لوگوی تجاری شما لزوماً اولین چیزی نیست که مردم در مورد نام تجاری شما متوجه میشوند، اما قطعاً بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند شما است، نشانهای که میتواند بر نحوه درک مشتریان از شرکت شما تأثیر بگذارد.

در دیلاین باید به صورت دقیق مشخص شده باشد که قالب بسته شما کجا برش بخورد و کجا سوراخ شود (سوراخی که به منظور بستن بسته باید قرار بگیرد.) از آنجایی که از نظر پرینترها این دو قسمت مجزا هستند باید در طراحی شما خطوط برش (trim) و خطوط سوراخ دار (fold) در دو لایه مجزا و با دو رنگ متفاوت طراحی شوند. از رنگ لوگو گرفته تا فونت، هر تصمیمی بر نحوه درک افراد از برند شما هنگام مشاهده لوگو تأثیر خواهد گذاشت. این امر سبب ایجاد تفاوت برند های لاکچری با دیگر نمونه ها می شود. پس از لوگو طراحی بسته بندی است که در کنار لوگو جلوه های بصری زیبایی را ایجاد می کند تا مخاطب را مجذوب خرید نماید.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

تصاویر میتوانند از یک نماد گرفته تا یک شکل، یک سیمبول، یک المان abstract geometric یا یک تصویر پیچیده داشته باشند. لوگوها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر میشود: نمادها، علائم تصویری، لوگوتایپها، مارکهای تجاری، لوگوهای abstract ، لوگوهای mascot و لوگوهای combination. مخاطبان هدف خود و گروه سنی آنها را در نظر بگیرید، در مورد معانی مختلف هر یک از رنگها مطالعه کافی داشته باشید، ایدههای مختلفی را روی کاغذ بیاورید، سپس با چاشنی کردن خلاقیت، نوعی بستهبندی را استفاده کنید که بهترین سطح بازاریابی را برای شما به دنبال داشته باشد. رنگها و افکتها میتوانند جذابیت یک لوگو را چندین برابر کنند. فرقی ندارد در خانه محصولاتی را می فروشید و یا فروشگاه و مغازه دارید، در هر صورت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می تواند فروش شما را چند برابر کند. چند نمونه از مارکهای معروف که از تایپوگرافی در لوگوی خلاق خود استفاده میکنند شامل ، Disney ، Google ، LinkedIn ، Coca-Cola یا Netflix هستند.

با اینکه انجام اینکار شاید برای انواع بسته بندی های پسته ممکن نباشد اما دیدن محتویات بسته بندی بدون نیاز به باز کردن آن باعث القای حس اطمینان در مصرف کننده می شود. سهولت برای باز شدن بسته بندی مشتریان ویژه خود را دارد. همچنین مفاهیمی از قبیل جوانی، تفریح، قیمت مناسب و در دسترس بودن را به همراه دارد. نمیدونم سایت dddd با خودش چی فکر کرده اینقدر قیمت های بالا واسه طراحی گذاشته. طراحی لوگو جزو محبوبترین و جذابترین شاخههای طراحی است.

اگر محصول شما نیاز به طراحی کارتن داشت، حتما از معروف ترین طراحی و چاپ روی کارتن یعنی طراحی فلکسو و طراحی لمینت استفاده کنید، که بسته بندی شما را جذاب تر می کند. طریقه مصرف، مواد تشکیل دهنده و خواص لوازم آرایشی بهداشتی بر روی بسته بندی حتما باید ذکر شوند. بسته بندی انواع مواد غذایی با شرکت این پک، حرفهای تجربه کنید. سایتهایی که در ادامه معرفی میشود، صرفا برای مشاهده لوگوها نیستند و انواع نمونه کار گرافیکی از کارت ویزیت تا لوگو و اینفوگرافیک و حتی آیکونها را در اختیار شما قرار میدهند.

برای طراحی لوگو اسم به سبک مونوگرام بهتر است راهنمای ما را در مورد چگونگی استفاده از این نماد گرافیکی قوی برای تقویت هویت بصری برند خود بخوانید. بلکه قرار است یک پیام مشخص را از طرف آن برند به مخاطب منتقل کند. در هر کسب و کاری آنالیز رفتار رقبا لازم است. مواردی را که لوگوی شما را از رقبا متفاوت میکند، مشخص کنید و تلاش کنید تا با ایجاد یک هویت بصری قدرتمند، به چیزی برسید که باعث تمایز شرکت شما با آنها شود. این واقعیت که شما می توانید از لوگوی برند خود برای تشخیص خود از رقبا استفاده کنید از مهمترین دلایلی است که شما باید وقت زیادی را صرف تهیه یک اوگوی منحصر به فرد کنید که به شما کمک کند همیشه خاص باشید.. داشتن قلم نوری در استفاده از فتوشاپ برای کشیدن لوگوی خاص و منحصر به فرد خودتان یکی از بزرگ ترین مزیت ها است، زیرا پس از کشیدن طرح مورد نظر می توانید از قابلیت های فتوشاپ همچون لایه ها و فیلترهای مختلف استفاده کنید تا لوگوی خود را هرچه بیشتر خاص کنید.

نمونه طراحی بسته بندی و جعبه

ميزان عرضه خرما در جهان كمتراز ميزان تقاضاي آن است . تشخیص لوگوی تجاری. یک لوگوی خوش ساخت و خلاق میتواند یک ارتباط بصری قوی ایجاد کند، به این معنی که شما میتوانید در طولانی مدت یک لوگوی تجاری خوب بسازید. تقلب در صنعت بسته بندی به معنای جعل یا ایجاد تغییرات در محتویات یک بسته می باشد. بنابراین لوگوی یک کسب و کار باید با مخاطبان و صنعت شما نمونه طراحی لوگو نوشتاری مرتبط باشد. تنها کافیست قبل از شروع روند طراحی لوگوی برند خود، در مورد مخاطبان و صنعت خود کاملاً تحقیق کنید و فرآیند خلاقیت خود را با توجه به احساسی که میخواهید در مخاطب ایجاد کنید، بدست آورید. لوگوی یک برند خوب به عنوان پایه و اساس شرکت شما عمل میکند و به مشتریان کمک میکند بفهمند شما چه کاری انجام میدهید و ارزشهای شما چیست. طراحی لوگوی یک شرکت نباید لزوماً شامل همه این المانها باشد. در طراحی بسته بندی سس ماست طوری عمل کنید که افراد رژیمی و ورزشکار توجهشان جلب شود.

نمونه بسته بندی