چه کار کنیم باتری ماشین سالم بمونه و عمرش طولانی بشه ؟؟؟ | نکاس باتری

با این حال اگر باطری شما اسیدی است نگران نباشید فقط باید مراقب آن باشید تا زود خراب نشود. باتری های اتمی همانند باتری های اسیدی دارای الکترولیت می باشند. به همین دلیل است که خرید باتری خودرو یکی از مهم ترین و حیاتی ترین الزامات برای اتومبیل هایی است که نیاز به تعویض باتری برای آن ها وجود دارد.

تعویض باتری خودرو

بنابراین در این موارد در برابر سوال چرا باتری خودرو خالی میشود باید صراحتا از عنوان برق دزدی استفاده کنید. با اطمینان از خاموش کردن چراغ‌ها و سایر تجهیزات الکتریکی خودرو از برق دزدی جلوگیری کنید. باتری تنها یکی از بخش‌های سیستم برق رسانی خودرو را تشکیل می‌دهد و بخش دیگر آن دینام خودرو است. دینام وظیفه دارد تا با فعالیت هنگام روشن‌بودن خودرو، باتری را شارژ کند. اگر به هر دلیل مشکلی برای دینام پیش آید، این قطعه قادر به شارژ‌کردن باتری خودرو نخواهد بود و در‌نتیجه ذخیره انرژی باتری پس از مدتی به‌طور کامل تمام می‌شود.

اگر باطری کهنه من آمپر بیشتری داشته باشد و یا کمتر باشد چطور حساب می شود؟

چه کار کنیم باتری ماشین سالم بمونه و عمرش طولانی بشه ؟؟؟ | نکاس باتری

حال شما به‌عنوان یک راننده چه میزان درباره این قطعه حیاتی خودرو اطلاعات دارید؟ با وبسایت ماشین نو همراه باشید تا از نکاتی پیرامون خرابی و افزایش طول عمر باتری‌ها آگاه شوید. باتری‌ها به طور معمول حدود 3 الی 4 سال عمر می‌کنند که بسته به نوع استفاده، عمر مفید آنها می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. هر چه چراغ‌های خودرو بیشتر روشن باشد و یا چراغ‌های اضافه به خودرو افزوده شود فشار بیشتری به باتری خودرو وارد می‌گردد.

  • آن زمان است که اتصالات باطری درست کار می‌کنند و هنگام استارت زدن هیچ مشکلی نخواهید داشت.
  • بنابراین عمر خودرو رابطه مستقیم با باتری ماشین شما دارد، به همين دليل اگر به دنبال باتری هستيد که می تواند باعث افزايش عمر خودرو شود ، بايد به سراغ بهترين برندهای باتری خودرو برويد.
  • سلام دوست عزیز باتری اصلی خودروی رنو کپچر 70 امپر قالب L3 می باشد که در همان سایز باتری های 66 و 74 آمپر می باشد.

پس قطعه ای به نام دینام وظیفه شارژ مجدد باتری را بر عهده می‌گیرد. اگر در مناطقی زندگی می کنید که آب و هوای گرمی دارد، پیشنهاد می شود که باتری غیر سیلد خریداری شود . به دلیل این که در یک باتری سیلد هنگامی که به آب نیاز است ، نمی توان آب اضافه کرد و نمی توان غلظت ویژه آن را با هیدرومتر اندازه گرفت . ارسال باتری UPS صبا نیز توسط نمایندگی باتری صبا امکان پذیر است و فقط باید هماهنگی های لازم را با کارشناسان ما انجام دهید.

برای مثال باتری در نظر گرفته شده برای سمند از نظر ولتاژ و شدت جریان، قوی‌تر و بزرگ‌تر از باتری در نظر گرفته شده برای پژو 206 است. هر باتری تا محدوده مشخصی توان پاسخگویی به نیازهای الکتریکی خودرو را دارد و پس از آن طی زمان کوتاه‌تری تخلیه می‌شود. علت خالی‌شدن باتری خودرو بسیار زیاد است که اتفاقاً تمامی آن دلایل‌ … پس از روشن شدن این خودرو، چند دقیقه صبر کنید تا عملیات برق‌رسانی (شارژ باتری معیوب) انجام شود. 8- قطب منفی باتری سالم  را به پایه رگلاژ دینام ماشینی که باتری آن خالی (دشارژ) شده متصل کنید. پایه رگلاژ دینام قطعه ای فلزی و هلالی شکل می‌باشد که کاربرد آن در رابطه با تنظیم شل و سفت بودن تسمه دینام میباشد .

• آیا چراغ جلوی خودرو را روشن گذاشته‌اید؟!