آسانسور چیست؟ چگونه کار میکند + بررسی تخصصی آسانسور نادری

آسانسور چیست؟ چگونه کار میکند + بررسی تخصصی آسانسور نادری

از ویژگی هایی می باشند که کاربری آسانسورها را درساختمان های تجاری و اداری از دیگر کاربری ها متمایز می سازند. تعداد طبقات، حجم تردد بالا، وجود ترافیک بین طبقاتی ، ازدحام تردد در پیک های ترافیکی و…. این جعبه در قسمت موتور خانه تعبیه شده است و وظیفه اش این است که برق سه فاز و تک فاز را به سایر تجهیزات آسانسور انتقال دهد. جعبه سه فاز آسانسور از فیوز سه فاز، انال سیم، لامپ سیگنال، فیوز تک فاز، پریز تک فاز، و فیوز سه فاز است. کاربرد لقمه ریل در واقع در این است که به ثابت ماندن دیگر قطعات آسانسور کمک کند.

آسانسور به انگلیسی elevator است، و MRL مخفف Machine RoomLess می باشد که در آنها، سیستم آسانسور، موتورخانه ندارد و کلیه تجهیزات داخل چاه آسانسور نصب شده اند کلیک کنید . دکمه اضطراری آسانسور که در مدار فرمان قرار داده می‌شود برای قطع کامل برق سیستم در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که باعث از کار افتادن آسانسور و ایستادن کابین می‌شود. به طور خلاصه با فشردن دکمه اضطراری آسانسور، برق سیستم قطع شده و دستگاه در هنگام بروز خطر به حالت امن تغییر وضعیت می‌دهد.

آشنایی با تاریخچه مختصری از آسانسور

آسانسوری که در اسکله ها استفاده میشد، از قانون پاسکال تبعیت می کردد. این آسانسور تنها برای امور صنعتی و کاری مورد استفاده قرار می گرفت و در منازل عملا هیچ کاربردی نداشت. قبل از زمان ویترووس معمار، در مصر باستان و در حدود 2500 سال پیش از میلاد، بر طبق اسناد به جا مانده، کارگرانی که اهرام مصر را ساخته اند از نوعی بالابر برای حمل وسایل سنگین به طبقات بالاتر بهتره می بردند. همچنین در حدود 500 سال پیش از میلاد در ایران، ساخت بنایی مانند تخت جمشید با آن عظمت، بدون استفاده از وسایلی مانند آسانسور یا بالابرها ممکن نبوده است. رد پای استفاده از انواع آسانسور در تاریخچه آسانسور به وضوح قابل مشاهده است. درب های لولایی (دستی و نمیه اتوماتیک)این نوع درب ها به دلیل داشتن لولا مانند درب های اتاق های معمولی به درب لولایی معروف هستند.

کابین آسانسور اقتصادی

در این مدل از اسانسور ها، قطعات و تجهیزات آسانسور با پیچ و مهره به هم متصل می شوند. لطفا با تیم کارشناسان فروش شرکت آسانسور سخاوت تماس برقرار نمایید. نصب قفل ایمنی برای باز نشدن درب آسانسور هنگام نبود کابین در طبقه و مسدود شدن چاه خالی. جالب است بدانید آسانسورهای کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیک از لوازم جانبی بیشتری برخوردارند و به همین علت قیمت بالاتری نیز دارند.

آسانسور کششی براساس تعداد درب  و نصب آنها :

این آسانسورها در بیمارستان برای بیمارانی نصب و راه اندازی می گردد که قادر به نشستن بر روی ویلچر نمی باشند. از دیگر ویژگی های این آسانسور می توان به، داشتن درب در دو طرف کابین آسانسور و سیستم حرکت بسیار نرم و بدون تکان اشاره کرد. طبق آنالیز ترافیک و بررسی محدودیت های ابعادی، آسانسور مناسب به لحاظ ظرفیت، سرعت جابجایی و تعداد مورد نیاز برای ساختمان انتخاب می شود. سپس بر مبنای جداول ابعاد و سایزهایی که طبق مقررات EN81 و توصیه های استاندارد ISO پیش بینی شده است، مناسب ترین ابعاد و سایزهای انتخاب و کار طراحی آن ها انجام می شود. نکته مهم بعدی انتخاب نوع سیستم آسانسور است که مسلما در خرید آن باید به این مورد توجه خاصی شود. برای مثال کارکرد آسانسور کششی با هیدرلیک تفاوت دارد که هر یک در ساختمان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تابلو فرمان آریان با کیفیت ترین و بهترین تابلو فرمان آسانسور ایرانی است که در سراسر ایران پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارد.
  • به نظر بسیاری از متخصصان موتور آسانسور مهمترین قسمت آن به شمار رفته و کیفیت آن تاثیر مستقیمی در عملکرد آسانسور دارد.
  • شرکت هیرو آسانسور یکی از پیشگامان در طراحی و توسعه آسانسورهای هوشمند است که توانسته است در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
  • شما در واقع انرژی پتانسیل بیشتری در بالای یک ساختمان در مقایسه با پایین دارید ، حتی اگر احساس متفاوتی نداشته باشید.