آنتی اسکالانت خرید و قیمت انواع انتی اسکالانت آبین

مقدار آنتی اسکالانت مناسب را باید با آب تصفیه شده رقیق کرد و توسط دوزینگ پمپ به درون سیستم با دوز معین تزریق کرد .نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، میزان دوز و زمان تزریق است. یکی از ویژگی های حائز اهمیت این گروه، میزان PH کمتر از سه آنها است که در حذف رسوبات کربنات کلسیم بسیار تاثیرگذار می باشد. به عنوان مثال، ضد رسوب RO 120 که رنگ کهربایی دارد، از جمله مواد ضد رسوبی هستند که جزو این دسته قرار داده می شوند و بدین ترتیب از ایجاد رسوب فسفات کلسیم و آهن و کربنات کلسیم جلوگیری بعمل می آید. عمده ترین کاربرد آن در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس برای پیشگیری از پوسته پوسته شدن غشای سیستم RO می باشد.

اسید سولفوریک

آنتی اسکالانت خرید و قیمت انواع انتی اسکالانت آبین تزریق آنتی اسکالانت به سه شیوه می تواند سبب مهار رسوب های ایجاد شده در آب گردد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته ایم. این روش نیازمند استفاده از دستگاه های مخصوصی است که هزینه زیادی را بر روی دستتان خواهند گذاشت. از آنجایی که تصفیه آب و به ویژه آب صنعتی در حجم زیادی به انجام می رسد، ضروری است تا از شیوه های استفاده شود که هزینه پایینی داشته و برای تولید کننده و صنعت کاران به صرفه باشد. به علت ایراداتی که این دو روش داشت، امروزه استفاده از روش سوم که استفاده از آنتی اسکالانت ها می باشد، مرسوم شده است و در ادامه به توضیح این روش می پردازیم. در بسیاری از واحدهای عملیاتی در صنایع پتروشیمی، خطر تشکیل رسوب وجود دارد. این پدیده زمانی رخ می دهد که محلول در حالت فوق اشباع بوده و تغییرات دما در عملیات تزریق رخ دهد.

این ماده شیمیایی تمام املاح معدنی و نمک های موجود در آب را از ممبران عبور می دهد و اجازه نمی دهد در سطح ممبران نفوذ کنند. آنتی اسکالانت روی مواد تشکیل دهنده رسوب تاثیر مستقیم می گذارد و باعث می شود رسوب تشکیل شده به سطح ممبران نفوذ نکند. آین نوع دارای ویژگی های بسیار خوبی در جلوگیری از تشکیل رسوبات می باشد ولی خاصیت پراکندگی بسیار کمی دارد. به این معنا که آنتی اسکالانت‌ها با پراکنده سازی املاحی که باعث ایجاد رسوب در فیلتر ممبران می شود تا بعد از عمل فیلتراسیون ، مانع از تشکیل رسوبات می شوند. این نوع از آنتی اسکالانت ها دارای PH کمتر از 7 می باشد و برای جلوگیری از ایجاد رسوباتی مانند سولفات کلسیم ، کربنات کلسیم ، سولفات باریم و… بسیار مناسب می باشد.

ایمنی کار با آنتی اسکالانت از مواردی است که رعایت کردن آن می تواند جلوی خطرات احتمالی را گرفته و از بروز حادثه پیش گیری کند. در ادامه ایمنی کار با آنتی اسکالانت و خطراتی که در اثر مسمومیت با آن شما را تهدید می کند، عنوان می کنیم. قلیائیت بیانگر ظرفیت آب در خنثی سازی H+ یا بیانگر مقاومت آب در برابر تغییرات pH می باشد.

بهترین مارک آنتی اسکالانت در بازار

البته نباید از این نکته غافل شد که بی سولفات سدیم تنها زمانی اثرات لازم را برای رسوب زدایی دارد که از نوع مرغوب آن استفاده کنید. اگر آنالیزها نشان می دهند که در دستگاه تصفیه آب دچار رسوب های فلزات می شوید، بهترین گزینه استفاده از ضدرسوب های قلیایی است. کلیه صنایعی که از دستگاه آب شیرین کن استفاده می کنند، مصرف کننده آنتی اسکالانت هستند.

غشای موجود در سیستم اسمز معکوس توسط مواد جامد معلق، میکروارگانیسم ها رسوب می‌کند. تمیز کردن منظم عناصر غشایی (ممبران ها) باعث افزایش عملکرد و افزایش عمر غشاء می‌گردد. این مواد ضد رسوب قلیایی با کارایی بالا در دستگاه های اسمز معکوس که با انواع مختلف آب خام ( لب شور، سیلیکا بالا، سولفات بالا، دریا، چاه و غیره) تغذیه می کنند مصرف می شوند. این مواد بازدارندگی مناسبی از تشکیل رسوبات غیر آلی مانند کربنات ها.فسفات ها، سولفات ها (از قبیل سولفات کلسیم، سولفات باریم و سولفات استرانسیم) سیلیکا و آهن دارند. آنتی اسکالانت یک افزودنی آب پیش تصفیه برای سیستم اسمز معکوس است که در جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشاها بسیار موثر است. قبل از ورود آب تغذیه به غشا RO اسمز معکوس، یک ماده ضد عفونی کننده به آب تزریق می شود و از طریق سیستم ارسال می شود.

این ضدرسوب با ایجاد پیوند هایی با عوامل رسوب‌زا از تشکیل رسوب در سطح ممبران جلوگیری می‌کند و همراه پساب خارج می‌شود. از دیگر انواع این ضدرسوب می‌توان به فلوکن 135، 190 و فلوکن پلاس اشاره کرد. تمامی آب های موجود در طبیعت دارای مواد و املاحی می باشند که در زمان تصفیه درون دستگاه RO، باعث ایجاد رسوباتی می شوند که در مدت زمان طولانی باعث کاهش بازدهی دستگاه و عمر آن می شود. آنتی اسکالانت با ویژگی های ساختاری و شیمیایی که دارد باعث جلوگیری از ایجاد این رسوبات تا بعد از فیلتر ممبران می شود.

این مواد شیمیایی باعث ایجاد تاخیر زمانی بین بی کربنات و منیزیم کلسیم می شوند. این تاخیر باعث می شود آب قبل از هرگونه واکنش شیمیایی، که می تواند در آن مقیاس ایجاد شود، از غشا عبور کند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که چنانچه مقدار مناسب آنتی اسکالانت تزریق نشود میزان زیادی از رسوب بر روی ممبران ها ایجاد می شود. اگر دوز مصرفی پایین باشد، استفاده کردن و نکردن این ضدرسوب ها تفاوت چندانی ندارد.

  • غشای موجود در سیستم اسمز معکوس توسط مواد جامد معلق، میکروارگانیسم ها رسوب می‌کند.
  • آنتی اسکالانت چیست؟ این ماده در دسته مواد ضد رسوب قرار دارد و از رسوب مواد معدنی جلوگیری می کند.
  • GAC یا کربن فعال گرانولی از زغال سنگ ، پوسته یا هسته آجیل یا آلبالو و آنتی اسکالانت … یا چوب ساخته می شوند.
  • از دیگر عوارض انتخاب نامناسب و استفاده نادرست و بیش از حد مجاز از ضد رسوب، ایجاد خوردگی و محیط اسیدی در تجهیزات سیستم است.
  • محل دقیق تزریق این ماده شیمیایی، بعد از فیلتر شنی و قبل از فیلتر میکرونی می باشد.

تشکیل رسوب در بسیاری از سیستم های تصفیه آب رخ می دهد و باعث مسدود شدن لوله ها و تجهیزات، خرابی های غیر پیش بینی شده و فرسودگی تجهیزات می شود. وقتی که فرآیند رسوب در سیستم رخ می دهد، بسیار مهم است که نوع رسوب را شناسایی و از تشکیل مجدد آن جلوگیری نمود. آنتی اسکالانت از مواد ضد رسوب است که جهت کنترل رسوبات در سیستم های اسمز معکوس RO استفاده می شود. با تزریق آنتی اسکالانت در سیستم آب شیرین کن RO عمر فیلتر میکرونی و عمر ممبران افزایش یافته و از تشکیل رسوبات در غشای ممبران جلوگیری به عمل می آید. آنتی اسکالانت مواد ضد رسوبی هستند که برای پاکسازی سیستم های تصفیه آب، جهت جلوگیری از تشکیل رسوب ممبران های صنعتی به سیستم های آب شیرین کن RO تزریق می شود.

به طور معمول میزان تزریق آنتی اسکالانت ها در محدوده 1 الیppm 6 می‌باشد. برای تزریق آنتی اسکالانت به درون سیستم اسمز معکوس از دوزینگ پمپ ها استفاده می کنند تا میزان تزریق دقیقا بررسی و اندازه گیری شود. تزریق دوز مجاز آنتی اسکالانت Flocon 260 می تواند میزان PH آب را کاهش داده و موجب افزایش حلالیت کربنات کلسیم و رفع فولینگ ممبران شود. این آنتی اسکالانت تا میزان بالایی از تشکیل کلیه رسوبات حاوی کربنات، سولفات و فلوراید جلوگیری می کند.

انواع آنتی اسکالانت یا ضد رسوب