اخبار پزشکی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی | دراگمد

طبق فرضیه مغز بحرانی شبکه‌های عصبی مغز زمانی بهترین عملکرد خود را دارند که اتصالات خیلی ضعیف یا خیلی قوی نباشند. محققان موفق شده‌اند ماده‌ی ضدمیکروبی قدرتمندی کشف کنند که درصورت رسیدن به مرحله تولید انبوه، می‌تواند کمبودهای شدید بازار را در این زمینه جبران کند. تلاش‌های دانشمندان برای تولید سلول‌های خونی رشدیافته در آزمایشگاه به‌منظور جایگزینی برای انتقال خون اهدایی، ممکن است به زودی به ثمر بنشیند. امواج گاما در نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی) سطح بالایی از آگاهی را می رساند.

این یافته، نظر تجربه کنندگان در خصوص شفافیت و سطح بالای آگاهی و اطمینان را تایید می کند. جزئیات این پژوهش در مجله Diabetes به چاپ رسیده است و علاقه مندان به مطالعه بیشتر می توانند به مجله مذکور مراجعه نمایند. علاقه مندان به مطالعه اصل مقاله می توانند به مجله Biomaterials مراجعه نمایند. علاقه مندان به اطلاعات بیشتر در خصوص این پژوهش می توانند به مجله Obesity مراجعه نمایند.

چاق، در عین حال سالم؛ آیا خواب زمستانی خرس‌ها می‌تواند سرنخی برای درمان دیابت در انسان باشد؟

نتایج نشان دهنده افزایش 7% احتمال مثبت شدن تست به ازای هر واحد افزایش پارتیکل های آلاینده در اطلاعات پزشکی و درمانی برای متخصصین هوا بود. به نظر محققان ذرات آلاینده هوا ممکن است به عنوان منبعی برای ویروس ها عمل نموده و آن ها را جابجا کنند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سالم پس از تشخیص سرطان پروستات ممکن است به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند. معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی شرایط پزشکان مشمول تبصره 7 ماده 13 برای دریافت پروانه مطب را اعلام نمود. مدیرکل نظارت و ا رزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی از عموم هموطنان درخواست نمود تا مداخله گران فاقد صلاحیت در امر سلامت و درمان را به این سازمان معرفی نمایند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه داروی آلزایمر « لِکانِمَب» را تایید کرد.

  • بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۵۲ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.
  • فوری/واکسن کرونای استرازنکا-آکسفورد در فهرست مصرف اورژانسی WHO قرار گرفت سازمان جهانی بهداشت …
  • در اولین روزبرگزاری مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران از چند دهه خدمت‌گزاری صادقانه دکتر”انوش برزیگر” با اهدای لوح سپاس تقدیروتشکرشد.
  • توضیحات بیشتر در خصوص این پژوهش را می توانید در مجله Open Forum Infectious Diseases ملاحظه فرمایید.
  • بانک داده ای مذکور شامل اطلاعات پزشکی بیش از 4000 نفر از ساکنین شهر استوکهلم از بدو تولد می باشد.
این گیرنده باعث ورود کلسیم به سلول های عصبی، اختلال عملکرد و در نهایت از بین رفتن نورون ها می شود. به این ترتیب فرد مبتلا رفته رفته انگیزه انجام فعالیت های مختلف را از دست داده دچار بی تفاوتی و سایر علایم افسردگی (مدت ها قبل از بروز اختلال شناختی واضح) می شود. رئیس کارگروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چند توصیه ایمنی را افرادی که مشغول خانه تکانی می شوند، ارائه داد.

یائسگی چیست؟زمانی که چرخه قاعدگی ماهیانه و عملکرد تخمدان‌ها در یک زن پایان می‌پذیرد… بی اشتهائی ومیزان غذاخوردن درسنین مختلف درکودکان به طورطبیعی متفاوت است.والدین گرامی باید بدانندکه… مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق به تهران سفر کرده و با برخی از مقامات کشورمان دیدار و گفتگو… استفاده از مطالب در دیگر سایتها و رسانه های الکترونیکی تنها با ذکر نام دُروانا و درج لینک همان مطلب مجاز است، ذکر مطلب در رسانه های چاپی مستلزم کسب اجازه قبلی است. احتمال بروز عوارض بارداری شدید در خانم های دریافت کننده درمان های ناباروری خصوصا آی وی اف در مقایسه با خانم هایی که بدون درمان صاحب فرزند شده اند، بیشتر است. مارگارین که بسیاری آن را کره گیاهی نیز می‌نامند، یک نوع کره غیرلبنی است که دارای درصد پایین چربی اشباع بوده و از این رو مورد توجه افرادی که قصد پیداکردن جایگزینی برای کره‌های حیوانی هستند، قرار گرفت.

روشهای کمک باروری و خطر ابتلا به سرطان در کودکان

اخبار پزشکی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی | دراگمد