استفاده از گوگل ادز (گوگل ادوردز پیشین)

اگر از تبلیغات گوگل برای نشان دادن تجارت آنلاین خود استفاده می کنید و پول زیادی هدر داده اید، اما هنوز نتایج دلخواه را کسب نکرده اید، این کار را تکرار نکنید و آن را به متخصص تجارت و تبلیغات بسپارید تا از هدر رفتن پولتان خلاص شوید ، جز به جز هزینه تان را به درستی خرج کنید و ترافیک کیفی و بالقوه را به وب سایت خود هدایت کنید. ما هنوز منتظریم تا جزئیات بیشتری در مورد این تغییرات به دست آوریم، ولی با توجه به اطلاعات موجود می توان گفت که این تحولات ممکن است آغاز دوران سادگی و در عین حال بهبود کارایی باشد. اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکردید باید اقدام به طراحی وب سایت خود کنید. ما در این مقاله سعی می کنیم در مورد بهترین روش دیجیتال مارکتینگ و نکاتی که باید برای تبلیغات اینترنتی رعایت کنید، بیشتر صحبت کنیم. در واقع بهترین روش دیجیتال مارکتینگ همین تبلیغ در گوگل است.

یکی از ویژگی های خوب تبلیغات در گوگل این است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مشخص کنید که تبلیغ شما در چه کشورهایی به نمایش در بیاید. برای اینکه بتوانید از تبلیغات استفاده درستی داشته باشید باید یکسری نکات را رعایت کنید. حال اگر شما بتوانید مخاطب یا مشتری را قانع کنید که از محصولات دیگر شما مثل طعم های دیگر بستنی را تهیه کند و یا خدماتی مرتبط با کسب کارتان را نیز ارائه کنید، در نزد گوگل ادز ارزشمند تر خواهید بود و این سامانه می فهمد که شما بهتر می توانید نیاز مخاطبان را در زمینه مرتبط رفع کنید. و Ad Copy در مرحله اول باید عنوان خدمات و محصولات ما و آن چیزی که به مشتری و کاربرمان ارائه میدهیم را انعکاس بدهد. در مثال قبل «ارسال کمتر از ۱ ساعت» میتواند یک مزیتی باشد که برای این مدل جنس خیلی کارآمد باشد یعنی کسی که دنبال تهیهی غذای خانگی است و در گوگل برای آن شهر خاص سرچ میکند، میتواند با این جمله تبدیل به مشتری شود و منجر به کلیک شود.

هزینه ای که برای نوشتن مقاله سئو شده پرداخت می کنید به مراتب از میزان هزینه ای که برای تبلیغ در گوگل پرداخت می کنید، کمتر خواهد بود. گاهی اوقات شما می توانید بجای تبلیغ در گوگل از روش نوشتن مقاله سئو شده استفاده کنید. فقط با نوشتن مقالات سئو شده، رعایت اصول سئو، استفاده از کلمات کلیدی که در محتوای وب سایت خود استفاده می کنید و بروزرسانی پی در پی وب سایت خود می توانید رتبه اورگانیک سایت خود را در گوگل ارتقا دهید. سایت خانه پزشکان در سال 92 راه اندازی و با ارائه مقالات به روز، لیست کاملی از پزشکان خوب و تیم پشتیبانی قوی، توانسته است درصد ورودی گوگل بسیار خوبی، چه در سرچ تخصص ها و چه در سرچ مقالات بدست آورد. تبلیغات در گوگل، یکی از پربازدهترین انواع روشهای تبلیغات آنلاین بوده که جهت کمک به بازاریابان در رشد و ارتقا بیزینس آنها طراحی شده است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو در سطح جهان شناخته میشود، به نظر میرسد که تبلیغ در این پلتفرم یکی از پربازدهترین روشهای بازاریابی آنلاین باشد. بنابراین اولین قدم برای شما در نظر گرفتن هزینه ای برای تبلیغات در گوگل است. این مقاله در ساعت 10 صبح بر روی سایت قرار خواهد گرفت و تا ساعت 5 بعد از ظهر به عنوان اولین و بالاترین مقاله خواهد ماند.

درواقع اقدام به طراحی وبسایت، اولین قدم است. خوب است بدانید که امتیازهای پاداش در این سایت Swag Bucks نامیده میشوند و اگر در این وبسایت ثبتنام کنید و به باشگاه کاربران آن بپیوندید، از همان ابتدا 5 امتیاز – در قالب جایزه- به شما تعلق خواهد گرفت. افرادی که می خواهند با استفاده از گوگل محصولات خود را به کاربران معرفی کنند، شرکت گوگل امکانات و ابزار خاصی را به نام گوگل ادوردز را در اختیار این افراد قرار داده که به وسیله ی آن، سایت شما در بالاترین رتبه در موتور جستجوی گوگل قرار می گیرد. گوگل ادوردز دارای امکانات مختلفی است که در این قسمت به بیان آن می پردازیم. از آنجایی که یکی از بهترین روشهای تبلیغ، تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل (google adwords) می باشد، با توجه به بازدید صدها میلیونی ازسایت گوگل و امکانات بسیار زیادی که نرم افزار تبلیغات گوگل (google adwords) در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد، به راحتی مشتریان شما از هر کجا که شما بخواهید و به صورت کاملا هدفمند و با کمترین هزینه، شما را در صفحه اول گوگل پیدا می کنند.

به طور کلی این پلتفرم تبلیغاتی، امکان رشد وبسایت شما را در ۲ موتور جستجوی بزرگ جهان، فراهم میکند: گوگل (Google) و یوتیوب (YouTube). اما به طور کلی خوب است تا با آن آشنا شوید. بازدهی این روش بسیار بهتر از تطبیق گسترده است، اما برای کنترل بهتر آن، لازم است کلمات کلیدی منفی، یعنی کلماتی که نمیخواهید در آنها نمایش داده شوید، نیز به کمپین شما اضافه شوند. در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ گوگل اعلام کرد نویسهخوان نوری برای ۲۰۰ زبان (از جمله فارسی) در گوگل درایو قابل دسترس است که به کمک آن میتوان تصویر اسکن شده را به متن تایپی تبدیل کند. در این بخش قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی وجود دارد پس میتوانید زبان را در صورت لزوم روی Persian بزارید. همچنین گوگل ادوردز نسخه فارسی ندارد. قبل از آن باید به این نکته توجه کنید که صورتحساب شما، جمع مقادیری است که گوگل بابت کلیک ها صرف کرده است. میتوان گفت که گوگل ادز، بزرگترین شبکه تبلیغات کلیکی (PPC) موجود است که صاحبان کسب و کار، از آن برای هدایت ترافیک به وبسایتهای خود استفاده میکنند. یک سری نکات در زمینه ساخت اکانت وریفای شده گوگل ادوردز وجود دارد که باید به آن توجه کرده و در پیشبرد سریع اهداف خودتان آنها را در نظر داشته باشید.

به نظر بی فایده می رسد، اما توجه به این آیتم یکی از مهم ترین ملاحظات اصلی در نحوه سرعت بخشیدن به صرف مناسب بودجه شما به صورت روزانه است. لازم به ذکر است که مقاله شما از سایت ما پاک نخواهد شد و برای همیشه خواهد ماند. اگرچه به نظر می رسد این تغییرات عمدتا بر برندسازی گوگل تمرکز دارد، ولی عاملی که آنها را جذاب تر می کند سادگی و نگاه شان به آینده است. گوگل ضرورت نگاه به آینده و توجه به تمام تحولاتی که ظرف یک دهه گذشته در حوزه تبلیغات اینترنتی رخ داده اند را باور دارد.از این به بعد بنگاه های بیشتری قادر خواهند بود با کسب درآمد از محتوا و ارزیابی کمپین های تبلیغاتی، از رابط های کاربری ساده جدید سود ببرند. پس از اینکه ارز و بودجه مورد نظر خود را انتخاب کردید، روی ذخیره کلیک کنید و به مرحله بعد بروید. بعد از طراحی وب سایت برای اینکه فروش اینترنتی و ورودی سایت خود را افزایش دهید، تبلیغ محصولات خود را در گوگل قرار دهید. کاپریلا یکی از بهترین سایت های تبلیغات کلیکی هدفمند بر اساس کلمات کلیدی در ایران است.

به همین دلیل یکی از روش های تبلیغات اینترنتی استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. همان طور که همه شما ممکن است بدانید، تبلیغ در گوگل یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در مارکتینگ است. حتی ممکن است هیچ وقت سایت شما در رتبه اول قرار نگیرد. این فکر کاملاً غلط است. یکی از مهمترین و جالبترین مزایای این روش تبلیغاتی، این است که گوگل بصورت کاملاً هوشمند، تلاش میکند تا تبلیغ شما را به هدفمندترین کاربر ممکن نمایش دهد. هزینه ای که شما برای تبلیغ پرداخت می کنید در مقابل سودی که از فروش محصولات بدست می آوردید کاملاً ناچیز است. گوگل پر استفادهترین موتور جستجو است و روزانه بیش از ۵ میلیارد جستجو را دریافت میکند. ارتقا رتبه شما در صفحات گوگل به این معنی است که روزانه، کلیکهای بیشتری دریافت کرده و در نتیجه، ترافیک وبسایت خود را نیز افزایش میدهید. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، بهترین روش برای معرفی محصولات شما تبلیغ در گوگل است. ما اطمینان حاصل میکنیم تا کسب و کار شما به حداکثر پتانسیل خود برسد و انتخاب اول و اصلی مشتریان در بازار فعالیتتان باشد. یکی از بهترین موارد در رابطه با تبلیغ در گوگل این است که نتیجه حاصل از آن، به سرعت نشان داده میشود.

یکی از راه هایی که افراد برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند بازاریابی دیجیتال یا تبلیغات اینترنتی است. ضمنا ایجاد اکانت در گوگل ادز کاملا رایگان است و شما تنها هزینه ای که پرداخت می کنید برای کلیک هاییست که گرفتید یعنی به ازای هر کلیک کاربر هزینه ای از شما کسر می شود. برای مثال ایران تنها کشوری است که شما خدمات ارائه می دهید و با توجه به هزینه های استفاده از گوگل ادز و افزایش هزینه ها، نیاز به این دارید که صرفا کسانی بتوانند لینک گوگل ادز شما را مشاهده کنند می توانید این محدودیت را ایجاد کنید. بهطور مثال زمانی که نوع نمایش کلمه کلیدی “مانتو زنانه” را Phrase Match انتخاب کنید اگر فردی کلمه مانتو زنانه بلند را جستجو کند تبلیغ شما به آن نمایش داده میشود ولی اگر کلمه کلیدی مانتو کوتاه زنانه جستجو شود دیگر تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد. استفاده از تبلیغات آنلاین گوگل، به شما اجازه میدهد که با دسترسی به میلیونها کلمه کلیدی مرتبط با شغل خود و ارائه کلمات جدید، به مخاطبان نامحدودی دسترسی داشته و به دنبال آن، فروش خود را افزایش دهید. کسب و کارهای کوچک نیز مشکلات کمتری در مدیریت تبلیغات و سنجش راندمان کمپین خود خواهند داشت و از طرف دیگر هم تمرکز بر یکپارچه سازی می تواند به بهره برداری حداکثری از ظرفیت هر یک از طرفین منجر شود.

یک تجربه کاربری (UX) رضایت بخش می تواند عملا فرصت های جدیدی را در اختیار برندهای کوچک و بزرگ مختلف قرار دهد. در این حالت شما وارد حساب کاربری و بخش تنظیمات میشوید، سپس از منوی تنظیمات بر روی پرداخت کلیک میکنید. اما ایران جزو کشورهایی است که نام آن در لیست گوگل ادوردز وجود ندارد و شما نمی توانید از خدمات آن استفاده کنید. یکی دیگر از مشکلات استفاده از تبلیغات گوگل در ایران این است که اگر سایت شما دامنه ir داشته باشد توسط گوگل ادوردز شناسایی نمی شود. هر کدام از این استراتژیها مختصات خاص خود را دارند، اما تا زمانی که با ویژگی از هر یک از آنها آشنا نشدهاید بهتر است از گزینه Manual CPC استفاده کنید.

حال اسلایدر مربوط به آن را خاموش کنید. نهایتاً اسلایدر مربوط به آن را به سمت چپ بکشید تا غیر فعال شود. البته ما منعی برای تبلیغ سایت های غیر مرتبط نداریم. قالب­های ویدیوی تبلیغاتی موجود شامل تبلیغات در جریان قابل رد کردن (Skippable in-stream ads) ، تبلیغات در جریان غیر قابل رد کردن (Non-skippable in-stream ads) ، تبلیغات کشف فیلم (Video discovery ads) ، تبلیغات خارج از جریان (Outstream ads) و تبلیغات (Bumper ads) است. قبل از اینکه شروع کنید، برای ایجاد حساب Google Ads خود، به یک آدرس ایمیل و وب سایت برای کسب و کار خود نیاز دارید. در این راهنما خواهید فهمید که چگونه تبلیغات را در Google شروع کنید.

کافی است شما نیز از این فرصت رایگان دیده شدن استفاده کنید. شما برای استفاده از اکانت گوگل نیاز به حساب ارزی مانند ویزا کارت یا مستر کارت خواهید داشت. تبلیغ در گوگل باعث پیشرفت و افزایش فروش محصولات شما خواهد شد. به عنوان مثال، محصولات جدید منتشر شده در زمان نوشتار این مقاله، دوربین نوکیا D810، ساعت ال جی و گوگل هستند. به طور کل با استفاده از سئو، سه ماه تا یک سال زمان می برد تا سایت شما در رتبه اول قرار بگیرد. حال فرض کنید در جای درست و زمان درست تبلیغ نکرده باشید. شکلی از تبلیغات گوگل که در ایران قابل اجرا است معمولاً به جز هزینه خود تبلیغات گوگل (مبلغی که می خواهید تبلیغات خود را شارژ کنید) هزینه اضافی دیگری هم دارد. اگر از روند آن آگاهی چندانی ندارید خودتان دست به کار نشوید و از یک فرد متخصص کمک بخواهید. شما فقط زمانی که کاری را تازه شروع کنید نیاز به تبلیغ ندارید، بلکه شرکت های بزرگ هم برای افزایش فروش نیاز به تبلیغ دارند گاهی اوقات ممکن است با خود فکر کنید هزینه کردن برای تبلیغ کار خوبی نیست و پول هدر دادن است.

قابلیتهدفگذاری در فیسبوک با هیچیک از شبکههای اجتماعی قابل مقایسه نیست. درست است که استفاده از سئو هزینه کمتری برای شما دارد ولی سئو و بهینه سازی سایت برای رسیدن به رتبه اول کافی نیست. با تبلیغ از طریق گوگل حتی اگر سایتتان از اعتبار و سابقه کمی برخوردار باشد، شما میتوانید با پراخت هزینه به گوگل، در صفحه اول نتایج و حتی بالاتر از نتایج سئو ظاهر شوید. در بخش Display path هم میتوانید یک آدرس قراردادی وارد کنید. زمانی که شما از سئو استفاده می کنید و سایت خود را بهینه سازی می کنید در واقع هیچ هزینه ای برای جستجو در گوگل پرداخت نمی خدمات گوگل ادز کنید. این بازاریابی فقط به بازاریابی محتوا و تبلیغات در شبکه های اجتماعی ختم نمی شود و شامل شاخه های دیگری نیز می شود.