جاهای دیدنی اهواز لیست کامل دیدنیهای اهواز با عکس + آدرس | behgardi

با ورود به این بازار لذت قدم زدن در یک مکان سنتی را تجربه خواهید کرد و در واقع، در این بازار تاریخ، سنت، هویت و سنت و فرهنگ مردم استان خوزستان را به نمایش گذاشته شده و باعث جذب بازدیدکنندگان شده است. بازار عبدالحمید از زمان های قدیم تاکنون به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید برای کالاهای کمیاب مشهور است. پل معلق یا پل سفید یکی از مهم‌ترین نمادها و از جاهای دیدنی اهواز است. شاید بسیاری از ما تصویری که اهواز داریم، تصویر روخانه‌ای بزرگ است که پلی معلق روی آن قرار دارد. این پل در سال ۱۳۱۵ روی رودخانه‌ کارون ساخته شد و گفته می‌شود نخستین پل معلق ایران است. از این پل می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از کارون بگیرید و یادگاری خوبی از سفر به اهواز داشته باشید.

با اینکه در سال 1374 آتش سوزی قسمتی از این بنا را نابود ساخت اما هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده است و بازدید از آن می‌تواند برای گردشگران جالب باشد. پیشنهاد می‌شود در یکی از آنها میزی را رزرو کرده و از زیبایی منظره شبانه این پل لذت ببرید. اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید. در طول تاریخ همیشه سفر کردن به دل طبیعت برای انسان م……

* پل سفید اهواز

در هر شهر و با توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه معماری این کاروانسراها متفاوت از جاهای دیدنی اهواز یکدیگر بود. به این دلیل باید جایی برای مسافران ساخته می‌شد که بتوانند خستگی راه را از تن به در کنند.کاروانسرای معین التجار در عهد قاجار ساخته شد. این کاروانسرا به دلیل قرار گرفتن در مرکزیت شهر اهواز معماری متفاوت از دیگر کاروانسراهای معمول داشت. این کاروانسرا امروزه در بافت قدیمی قرار دارد و هنوز یکی از زیباترین بناهای شهر است. رود کارون یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری اهواز میباشد، که از وسط شهر اهواز عبور کرده است.

موزه خراطی اهواز

جاهای دیدنی اهواز لیست کامل دیدنیهای اهواز با عکس + آدرس | behgardi پل طبیعت روی رودخانه کارون ساخته شده است و به شما این امکان را می دهد که در زمان پیاده روی بتوانید رود کارون را ببینید و صدای موجهای کارون را بشنوید و از آسمان زیبای بالای سرتان لذت ببرید. از دیگر جاهای دیدنی اهواز خانه ماپار را می توان نام برد.این خانه که در محله ی خوانساری اهواز قرار دارد از جمله خانه های معاصر بافت تاریخی این شهر است. قدمت این خانه مربوط به دوره ی قاجار است و در معماری آن هم به تبعیت از معماری بومی خوزستانی، از مصالح آجری استفاده شده است.این خانه بیشتر از ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. حمام نفت سفید نیز از دیگر جاهای دیدنی جنوب ایران است که در نزدیکی اهواز قرار دارد.

  • به این دلیل باید جایی برای مسافران ساخته می‌شد که بتوانند خستگی راه را از تن به در کنند.کاروانسرای معین التجار در عهد قاجار ساخته شد.
  • کلیسای کوچکی است که با نمای سفید رنگ خود در خیابان مصطفایی اهواز قرار گرفته است.
  • این کلیسا، کلیسای سورت مسروپ نام دارد و هنوز هم جزو مهم‌ترین کلیساهای اهواز در بین ارامنه به حساب می‌آید.
  • نورپردازی خلاقانه نیز چاشنی کار شده تا آبشار پل هفتم به یکی از زیباترین جاهای دیدنی اهواز تبدیل شود.
گلیم افشار یکی از معروف‌ترین صنایع دستی استان خوزستان است که توسط عشایر بختیاری و عرب‌های استان خوزستان تولید می‌شود و بافت و زیبایی بسیار خاصی دارد. پل طبیعت کیانپارس اهواز دو پارک مهم این شهر را به هم وصل نموده است و نمای بسیار زیبایی دارد. با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر می‌توان گفت کهبهترین فصل سفربه اهواز نیمه دوم سال و اوایل بهار است.

اپلیکیشن های سفر داخلی و خارجی | بیش از ۶۰ اپلیکیشن کاربردی