حمل و نقل دریایی چیست و چه انواعی دارد؟ پیشگامان آسیا | transemartlogistics

در واقع شرکت هایی که در این زمینه به فعالیت می پردازند کمتر نرخ کرایه خود را تغییر می دهند و نرخ حمل و نقل دریایی توسط شرکت های بزرگ حمل و نقل تعیین‌ می شود. ممکن است که یک کشور وابستگی بسیاری به این نوع حمل و نقل داشته باشد از این رو مجبور باشد که در هر شرایطی از حمل و نقل دریایی استفاده کند، درست است از این نوع حمل و نقل می توان در هر شرایطی استفاده نمود. و شاید این یکی از مهمترین مزایایی باشد که می توان برای این نوع حمل و نقل به حساب اورد که توجه اکثر افراد دارای تجارت را به خود جلب می کند. جالب است که بدانید حمل و نقل دریایی در مقابل سیستم حمل و نقل جاده ای و ریلی هزینه کمتری را برای شما ایجاد خواهد نمود. به خاطر داشته باشید که بیشتر کالا هایی که از طریق این نوع از حمل و نقل جا به جا می شوند دارای حجم و وزن زیادی می باشند، البته در اکثر موارد در چنین حمل و نقل طولانی بودن زمان حمل توجیه چندانی برای مسافران ندارد.

پیش از آنکه اقدام به جا به جایی کالا به این روش کنید باید از مجاز بودن کالای خود برای حمل و نقل هوایی مطمئن شوید. در این روش با استفاده از خطوط ریلی برای جابه جایی محموله بین المللی و داخل کشور استفاده می شود اما این روش با توجه به زیرساخت های مورد نیاز آن، نسبت به حمل و نقل جاده ای بسیار محدود تر است. در صورت وجود زیرساخت های لازم حمل و نقل ریلی کالا می تواند روشی مقرون به صرفه باشد. روش‌های کراس استافینگ ، چارتر، فله، گروپاژ و ترانسشیپ از مهم‌ترین انواع حمل و نقل دریایی هستند. شرکت بین‌المللی حمل و نقل کوهن و ناگل یک شرکت آلمانی سوئیسی است. این شرکت با بیش از 100 سال سابقه جابه‌جایی کالا در دنیا، اکنون در 108 کشور مختلف نمایندگی دارد و خدمات متنوع و بسیاری را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

حمل و نقل دریایی چیست و چه انواعی دارد؟ پیشگامان آسیا | transemartlogistics

یکی از مهم‌ترین مزایای حمل بار دریایی، هزینه کمتر نسبت به روش‌های زمینی و هوایی است. مدیران شرکت‌های بزرگ جهانی برای کاهش هزینه‌ها با شرکت‌های حمل و نقل آبی مذاکره می‌کنند. علاوه‌بر این، در این روش، ثبات بیشتری در نرخ کرایه‌ها دیده می‌شود. حمل و نقل آبی یک روش برای جابه‌جایی کالا و مواد مختلف بین کشورهای دنیاست که توسط شرکت حمل و نقل دریایی انجام می‌شود. روش حمل و نقل دریایی برای تجارت بین المللی امکان تجارت با دوردست‌ترین کشورهای دنیا را فراهم می‌کند.

روش کراس استافینگ (Cross Stuffing)

وی اطلاعات دقیق محصولات به همراه لیست تعداد پرسنل و پرچم و نوع کشتی و بنادر مبدا و مقصد تخلیه می‌شود و میزان آذوقه و انبار نوشیدنی‌ها و کالاها در آن ثبت می‌شود. عموماً برای بندرهایی که امکان حمل دریایی کالا ازآنجا به‌صورت مستقیم وجود ندارد استفاده می‌شود. درنهایت باید به این نکته توجه کرد که نکات بسیاری در تعیین کردن روش حمل و نقل بار تأثیرگذارند که باید همگی را در نظر گرفت. نکاتی مانند مسافت جابجایی، ارزش کالا، زمان مورد نیاز، وزن و حجم کالا و مواردی دیگر.

  • در جدول زیر انواع روش های حمل و نقل که در بالا به آن اشاره کردیم به صورت خلاصه مقایسه شده http://transemartlogistics.com اند.
  • کالاهای صادراتی باید توسط صادر کننده بسته بندی شوند و تضمین کند که این بسته بندی در مسیر حمل و نقل هیچ آسیبی نخواهند دید.
  • مواد خشک، مایعات و حتی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در این دسته قرار می‌گیرند.
  • حمل با کشتی تنها مختص جابه جایی کالا نمی شود بلکه به منظور حمل مسافر و اهداف نظامی نیز از این روش بهره می‌گیرند‌.

در حال حاضر تجارت بین المللی، شامل مبادله انواع مختلف کالا و مواد اولیه می‌شود. از مواد غذایی مختلف گرفته تا شن و ماسه معادن مختلف دنیا توسط شرکت های حمل و نقل دریایی جابه‌جا می‌شوند. شرکت هنزا ناو دریا به واسطه ارتباط گسترده با خطوط کشتیرانی دنیا، انواع مختلف شناور مناسب برای حمل هر نوع ماده و کالا را فراهم می‌کند. تجهیزات الکترونیکی، ماشین آلات صنعتی، انواع مواد اولیه صنعتی، مواد شیمیایی و پتروشیمی یا حتی صادرات مواد غذایی، چوب و کاغذ تحت پوشش خدمات هانزا هستند. یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های حمل و نقل است که خود به دو دسته حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی تقسیم می شود.

حمل و نقل دریایی محموله فله؛ جابه‌جایی کالا با کشتی‌های فله‌بر