صورت معاملات فصلی ماده 169 چیست؟ قوانین سال 1402 | تکس مپ

به عنوان مثال، مهلت ارسال صورت معاملات فصلی بهار، تا 15 مرداد ماه می باشد. اگر برای ارسال گزارش خرید و فروش فصلی از طریق سامانه معاملات فصلی سوالی دارید، می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۹۴۲۱۰ با ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از خدمات حسابداری شرکت اکانتیک استفاده کرده و صورت معاملات فصلی خود را توسط ما ارسال نمایید. حسین خرم، با بیش از ۱۰ سال تجربه موفق در زمینه حسابداری شرکت‌ها، رستوران‌ها و پزشکان، همواره برای خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر است. با توجه به توضیحات فوق، اهمیت گزارش‌گیری معاملات فصلی در شرکت‌ها بسیار زیاد است؛ به حدی که در بستن حساب پایان دورهنیز دارای اثر می‌باشد و در صورت عدم ارسال به موقع این گزارش به سازمان امور مالیاتی، شخص حقوقی یا حقیقی جریمه خواهد شد. بنابراین، به شما پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مقاله با نحوه صحیح ثبت گزارش معاملات فصلی آشنا شوید.

اراده سازمان امور مالیاتی تحقق عدالت مالیاتی است

صورت معاملات فصلی ماده 169 چیست؟ قوانین سال 1402 | تکس مپ

اخرین مساله مورد توجه مودیان باید دریافت کارت اقتصادی باشد.ارسال صورت معامله فصلی باید همراه با این کارت باشد که کد اقتصادی به همراه داشته باشد. بدون وجود این کارت هیچ خدماتی در سازمان امور مالیاتی انجام نمیگیرد. صورت معاملات فصلی چیست و آشنایی مصور با سامانه معاملات فصلی مالیاتی موضوع این مقاله می باشد. صورت معاملات فصلی یک روش ابزار درامد است که تمرکزش بر روی بعضی از مشاغل خاص می‌باشد. صورت معاملات فصلی یک راه سریع در روند ارزیابی مالیات، افزایش دقت و شفافیت در آن و دریافت صورتحساب، در بازه های زمانی کوتاه مدت است. در خصوص معاملاتی که (اعم از خرید یا فروش کالا یا خدمت) تا میزان ۵% حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره (۱) ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات هستند، مشمولین ماده (۹) می‌توانند فهرست معاملات مذکور را به صورت مجموع ارسال نمایند.

  • در این طرح که هدف آن پیش بینی درامدهای مالی دولت بود، مقرر گردید افرادی که ملزم به دریافت کارت اقتصادی بودند باید صورت حساب های خود را در دوره‌های سه ماهه ارائه میدادند.
  • عدم درج شماره اقتصادی خریدار بر روی صورتحساب‌های مذکور در شمول جرائم متعلقه نخواهد بود.
  • در این صفحه، فهرست اطلاعات گزارش های پرداخت قرارداد که قبلا کرده ایم را نشان می دهد.

موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی هستند، برای انجام معاملات خود باید صورت حساب صادر کنند. اگر صاحب کسب‌و کار هستید و یا علاقه‌مند به کسب اطلاعات در حوزه مالیات و امور مالی، سایت “حسابنو” به شما کمک می‌کند تا دانش خود را افزایش دهید یا نگرانی‌هایتان را به حداقل ممکن برسانید. در بند اعلام کرده است که تمام مشاغل گروه اول موظف به ارسال فهرست صورت معاملات خود هستند.

بهتر است در این مرحله دوباره آن‌ها را بررسی کنید تا از صحت آن اطمینان پیدا کنید. اگر همه اطلاعات به درستی ثبت شده بودند، گزینه “ثبت نهایی” را انتخاب کنید. در صفحه جدید نکات آموزشی و راهنمایی‌های لازم برای شما قرار داده شده است و در انتهای صفحه بر روی سامانه صورت معاملات کلیک کنید. مکلف به ارسال فهرست معاملات در موعد مقرر برابر آیین نامه صادره خواهند بود. مؤدیان شاغل به امور پیمانکاری نیز باید فهرست قراردادهای خود را بر اساس قالب‌های مشخص‌شده آماده و اعلام نمایند.

سامانه معاملات فصلی چیست؟

برای مشاهده آموزش ویدیویی گام به گام ارسال اینترنتی لیست بیمه کارکنان کلیک کنید. در عکس زیر، می توانید جزییات گزارش فروش را مشاهده کنید که اطلاعات دستگاه POSE فروشنده در آنجا ثبت شده است. توجه کنید که برای ثبت نهایی، حداقل یک رکورد باید در جزییات خرید، ثبت شده باشد.

بخش های مهم در ثبت صورت معاملات فصلی