هزینه ساخت ویلا در شمال ۱۴۰۱

از پنجره های وسیع و پانورامیک هر طبقه شروع می کنیم که حجم زیادی از نور طبیعی و البته چشم انداز بی نظیر محوطه را به داخل خانه می آورند. طراحی ویلا در مشهد عمدتا درزمینی وسیع ساخته می شود وبا باغچه های سرسبزوچشم اندازهای زیبا احاطه می گردد . در نتیجه استفاده از پارتیشن های خانگی در طراحی دکوراسیون داخلی می توانند به ما این امکان را بدهند که هم باعث زیبا تر شدن و جذاب تر شدن محیط مورد نظرمان شویم. یکی از روشهای طراحی لاکچری ویلا، که از مدرنیته هم فاصلهی زیادی دارد، طراحی ویلا به شکل یک قلعه است.

با استفاده از رنگ های گرم و روشن و هماهنگ در کف و کمدها و کابینت ­ها، در کنار حذف زواید در اجزای این المان­ ها، رویکرد کمینه­ گرایی تفکر مدرن تلطیف می ­شود تا بدون از بین بردن وجه اصلی هویتی ساختمان که همانا هارمونی است، فضا را برای سکونت خانواده ایرانی، بدون تقلا برای خودنمایی و تفاخر، معاصر و امروزی کند؛ و این کافیست. روح معماری مدرن، ایجاب میکند که در عین امتزاج با طبیعت اطراف، همواره مرزی بین بنا و کانسپتهای طبیعی ایجاد شود. تکرار و تقلید، بارزترین مشخصهای بود که با مشاهده ساختمانها و ویلاها، در ذهن انسان تجلی مییافت. مدتها بود ساختمانها به روشهای سنتی ساخته میشدند.

وقتی نام ویلای مدرن به میان میآید، منظور ویلایی با سبک مدرن است یعنی واژه مدرن، سبک ویلا را نشانه میگیرد. آیا میدانید مدرن از نظر لغوی به چه معناست و وقتی میگوییم مثلاً فلان ویلا دارای طراحی مدرن است، دقیقا به چه موردی اشاره داریم؟ معماران مدرن با تفکر زدودن تزئینات اضافی از طراحی مسکونی شروع به خلق آثار با فرمهای ساده و مکعبی کردند. در طراحی ویلا در مشهد توجه به ایستایی و پایداری سازه از جمله دقدقه های اصلی معماران در حوزه طراحی و ساخت می باشد. زمانی که معماری مدرن، کم جان به نظر میرسید و این واژه به تازگی بر سر زبانها افتاده بود، اعتقاد داشتند مرتفعسازی (یعنی ساخت ساختمانهای مرتفع به جای ساختمانهای جزیرهای و دور از هم) و سقف کنسول، از مهمترین ویژگیهایی است که با این نوع طراحی، گره خورده است. بدجور در جان فعالان دنیای ساختمان جوانه زده بود، همه به دنبال یک مزیت رقابتی بودند تا بتوانند خود را به سکوی بالاتر برسانند و ثابت کنند از رقیبان، یک سر و گردن بالاتر هستند. در معماری ویلا مدرن، با احجام زیادی رو به رو هستیم که هر حجم هویت خاص خود را دارد و رویکرد حجم پلان، طراح را از طراحی فضاهای بی طراحی داخلی ویلا کلاسیک هویت بازمیدارد.

اصول طراحی ویلا مدرن بایستی منعکس کنندهء جهان مکانیکی و جابهجایی سریع عناصر باشد، بنابراین تحریفهای زائد و بیمورد و در نهایت جزئیگرایی باعث دور شدن ویلا از کارکرد اصلیاش خواهد شد. جهان مدرن، به نوعی در مقایسه با جهان کهن، نگرش متفاوتی به هستی و دنیا دارد که سعی میکند این نگرش را در سبکی جداگانه تزریق کند که از قضا چنین سبکی، سبک مدرن نام میگیرد. البته در طبقه همکف، یک پارکینگ نیز برای ماشین تعبیه شده است، متراژ پارکینگ 3 در 3.25 است که فضای کافی برای پارک کامل ماشین های هاچ بک را فراهم می کند.

یک طراح ویلا باید بتواند با در نظر گرفتن تمامی عناصر، کوتاه ترین و بهترین راه های عبور و مرور ساکنین را فراهم کرده و در کنار آن چشم انداز درستی از ویلا ، طراحی و اجرا کند. پرداختن به عواملی نظیر محوطهسازی میتواند هم ویلای مدرن در شمال و هم ویلاهای نما کلاسیک را زیباتر کند. وقتی از خرید ویلا مدرن در شمال صحبت میکنیم، دقیقاً منظور ما چیست؟ همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، بخشی از سقف این ویلا در غیاب ستون ساخته شده است. به تصویر زیر دقت کنید. در نتیجه می بایستی نسبت به نمای بیرونی ساختمان ویلایی دقت و توجه بسیار بالایی داشت زیرا نمای ساختمان باعث زیبایی ساختمان و همچنین هماهنگی با دکوراسیون داخل ساختمان خواهد شد. این یعنی طراحی ویلا یک طراحی به سبک مدرن است و با مشاهده ویلا، حس مدرن بودن کاملاً فوری و فوتی در ذهن احیاء میشود. طراحی ویلای مدرن مجموعه ای از انتخاب هاو طراحی ها می باشد که در حین زیبا و شیک بودن از نظر هزینه و مالی مقرون به صرفه بوده و بتواند زیبایی و راحتی ویلا را بالا ببرد. هزینه چرخه عمر را برای هر مورد از مصالح را بررسی کند در بسیاری از موارد صرفه جویی در هزینه های اضافی در سرمایش و گرمایش در طولانی مدت طراحی کند.

گفتنی است طراحی پلان با اسکلت فلزی ساده تراز بتن می باشد بنابراین توجه به ملاحضات معماری در انتخاب گزینه بهتر در مرحله اولیه طراحی نقش مهمی ایفا می کند. فضاهای عمومی ویلا دو طبقه با دکور چوبی با دیوارهای محکم و یکسره از جنس بتن خام که همه جا، اعم از آشپزخانه و سرویس بهداشتی دیده می شوند، کفپوش بتن صیقلی، الوار طبیعی و جزئیات مسی ساخته شده. طراحی داخلی ساختمان های ویلایی از جهاتی متفاوت با آپارتمان های مسکونی هستند ; این تفاوت ها را میتوان در مدت اقامت افراد در خانه ویلایی و یا در نوع اقلیمی که ویلا در آن واقع شده و یا در متراژ و گستردگی و یا حتی ساختار آن (ویلا دوبلکس یا ویلا تریبلکس) آن دانست . شیشههای ویلا نیز دوجداره ساخته میشوند تا مبادا سرمای بیرون یا گرمای محیط به درون ویلا راه پیدا کند. در بین کارهایی که بدست معماران میرسد، بیشترین خلاقیت آنها در طراحی ویلا در مشهد استفاده میشود; چرا که هنگام طراحی ویلا، پلان ویلا بر خلاف ساختمانهای شهری طراح آزاد تر است و بیشتر میتواند از ذوق و خلاقیت خود استفاده کند.

تیم آرین پاراکس اشاره می کند این ویلای مدرن توسط دو گروه مختلف طراحی شده که هماهنگی کاملی بین نما و طراحی داخلی ویلا وجود داشته باشد طراحان تمام تلاش خود را کردند تا ارتباط نزدیک خود را با مشتری حفظ کرده و اطمینان حاصل کردند که همه جزئیات رعایت شده، و این خانه رویایی مدرن به حقیقت بپیوندد. یکی از دغدغه های اصلی اکثر کارفرمایان بکارگیری تیم تخصصی در مرحله اجرا می باشد .کاراجرای ویلا باید متناسب با نظرو سلیقه کارفرما و با در نظر گرفتن سیستم سازه ای متناسب با پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام پذیرد.با سفارش ویلا و اجرای آن، شما می توانید بر تمامی مراحل ساخت آن نظارت کرده و از کیفیت مصالح استفاده شده، نحوه ساخت، منطقه مورد علاقه خودتان برای ساخت ویلا اطمینان حاصل کنید.

ولی بیشتر ویلا سازی ها در این مناطق در جاده های بین شهری و در نقاطی متراکم شده اند که جنگل به ساحل نزدیک تر باشد. ویلا معمولا در اطراف شهرها و مناطق خوش آب و هوای کشور ساخته میشوند و غالبا استفاده تفریحی دارند. خانه های رویایی را شاید نتوانید در مراکز شهرها به آسانی به دست آورید اما می توانید با برنامه ریزی دقیق در مناطق خوش آب و هوای کشور با جاذبه های طبیعی و گردشگری برای لذت بردن از طبیعت بهترین ویلا دوبلکس را برای خود داشته باشید.ما در این مقاله قصد داریم شما را با ساخت ویلا دوبلکس و هزینه های مربوط به آن بیشتر آشنا کنیم. لازم است تا از فضایی که شما برای طراحی ویلا خود در نظر گرفته اید؛ بازدید شود؛ پس از آن به کمک مهندس نقشه بردار برداشت از داده های لازم صورت گیرد؛ تیم تخصصی cocept-studio با ارائه خدماتی مانند بازدید و مشاوره رایگان از مکان پروژه شما ؛ با تکیه بر تجربه نیروهای متخصص در زمینه طراحی و ساخت جدید ترین الگوهای ویلا مورد نظر شما می پردازد. وقتی خانه به دو قسمت تقسیم میشود، باید کل مکان را با هم جمع کنید.

مثلاً یک نمونه از طراحی و سبک مدرن، برج ایفل بود. در این مقاله تیم تحریریه دژار 25 نمونه طراحی ویلا مدرن رو برای شما آماده کرده اند تا از آنها ایده بگیرید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید. طراحی ویلا در مشهد با توجه به متراژ سایت، شرایط اقلیمی منطقه و خواسته های کارفرما توسط تیم طراحی با تکیه بر اصول معماری انجام میگیرد.ابتدا ایده ها و طرح های مختلف با توجه به دیدگاه های معماری و متناسب با سیستم سازه در نظر گرفته می شود و جانمایی عناصر ویلا با توجه به جهت تابش آفتاب، وزش باد و غیره در قالب آلترناتیوهای طراحی صورت می پذیرد تا طرح ویلا که شامل فضای داخلی و بیرونی ویلا می شود زیبا و شکیل مورد پسند کارفرمایان واقع شود. استخر را میتوان طبق شرایط ویلا در یک فضای باز مثال حیاط ویلا و یا فضای سربسته طراحی کرد. مانند هر مبحث دیگری در معماری، با گذر زمان، اصول و نکات طراحی داخلی فضاهای مختلف نیز دستخوش تغییر و اضافه یا حذف شدن یک سری قواعد میشود و یا حتی گرایشها و سبکهای به روز شده در طراحی به سمت دیگری متمایل میشود. نمای ویلای مدرن یک نمای چشم نواز و زیباست که اغلب با پنجره های گسترده و نورپردازی های شیک و لاکچری همراه است.

علاوه بر مبحث رنگبندی و شکل ظاهری مبلمان اداری که مهم و قابل تووجه است، باید به استانداردها و ارگونومیک میزها، صندلیها و سایر مبلمان توجه شود تا خستگی فیزیکی و جسمیافراد در طول روز و به هنگام کار به حداقل برسد. دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی به معنی هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیا در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه می باشد. اروپا به این دلیل که در آستانه انقلاب صنعتی قرار داشت، پیشتر از سایر کشورها از سبک مدرن استقبال کرد و آن را با آغوش باز پذیرفت. در دکوراسیون داخلی خانههایی که به سبک سنتی ساخته میشوند; معمولا از فرشهای دستباف و سنتی استفاده میشود; و فرشهایی که با نخهای پلاستیکی و همانند آن هستند، در اینگونه از خانهها به چشم نمیخورد. اجرای سقف کاذب بعد از گچکاری و قبل از اجرای کاشی و سرامیک انجام شود. خبر خوب این است که به دلیل فضاهای باز در اطراف بنای ویلا، تقریبا اجرای هر فرمی امکان پذیر است، پس می توانید به تصویر رویای ویلایی خود نزدیک شوید و آن را با کمک طراحان و سازندگان مجرب بسازید. ویلاطور با سازنده هایی همکاری دارد که از ایشان اطمینان لازم را داشته و چنانچه ویلاهایی که بصورت پیمانکاری گرفته شوند نیز با همین سازندگان آن را اجرایی میکنند.