پروازهای مسافری چین به نقاط مختلف جهان افزایش می یابد

دفتر نمایندگی این شرکت هواپیمایی چین در تهران نیز ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که این شرکت چینی با هفته ای یک پرواز بین تهران و ارومچی، فعالیت خود در مسیر ایران را از سر خواهد گرفت و در آینده ممکن است تعداد این پروازها و نیز تعداد مقصدها افزایش یابد.

بدین ترتیب دولت چین بر روی همکاری همزمان مکانیسم جلوگیری و کنترل و از سرگیری پروازها کار می کند. همچنین به نظر می رسد بهینه سازی اقدامات کنترل و جلوگیری از همه گیری موفقیت آمیز بوده است و می توان به افزایش از سرگیری پروازهای خارجی پرداخت.  


منبع: https://www.irna.ir/news/84923652/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF

«چاینا سادرن» یکی دیگر از خطوط هوایی مهم چین نیز هفته گذشته اعلام کرد پروازهای بین المللی خود را تا پایان ماه جاری میلادی از سرخواهد گرفت. این پروازها شامل مسیرهای گوآنگژو-جاکارتا، دالیان-توکیو، گوآنگژو- دوبی و گوآنگژو- میلان خواهد بود. پس از این تغییرات قرار است این شرکت هواپیمایی ۸۶ پرواز بین المللی هر هفته انجام دهد. در حال حاضر هر هفته ۷۱ پرواز بین المللی در این خطوط هواپیمایی انجام می شود.  

براساس اطلاعات «واری فلایت» که  ارائه دهنده خدمات داده های هوایی چین است از ۱۰ تا ۱۶ اکتبر این شرکت ۶۴ پرواز بین المللی انجام داده است. در ماه سپتامبر نیز ۲۳۴ پرواز بین المللی با این خطوط هوایی انجام شده است.  

بخش هواپیمایی مسافربری چین فصل جدید زمستان و بهار خود را از ۳۰ اکتبر سال میلادی جاری آغاز خواهد کرد.  

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، همه مسافران ملزم هستند پنج روز قبل از سوار شدن در هواپیما، قرنطینه شوند.

در بیانیه این شرکت هواپیمایی آمده است که خطوط هوایی جنوبی چین در نظر دارد پروازها به تهران و ارومچی را از ۹ اکتبر(۱۷ مهر ماه امسال) از سر گیرد و در شروع فعالیت، هفته ای یک پرواز رفت و برگشت از سوی این شرکت هواپیمایی چینی بین تهران و ارومچی انجام خواهد شد.

پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا حدود ۱۰ درصد مسافران هواپیماهای چینی مسافران خارجی بودند که حدود ۳۰ درصد در صنعت هوایی این کشور مشارکت داشتند.  

همچنین شرکت هواپیمایی چاینا سادِرن(China Southern Airlines) روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد فعالیت مجدد در مسیر پروازی تهران – شهر ارومچی چین از سر گرفته می شود.

از زمان شیوع کرونا پروازهای بین ایران و چین به حداقل رسیده است. در مدت شیوع کرونا فقط شرکت هواپیمایی ماهان هفته ای یک پرواز بین ایران و چین داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از چاینا دیلی، خطوط هواپیمایی چین اعلام کردند تعداد برنامه های پروازهای بین المللی به زودی افزایش خواهد یافت. خطوط هوایی «ایسترن چاینا» که یکی از ۳ خطوط هواپیمایی مهم و بزرگ این کشور است اعلام کرد از پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی  تعدادی از پروازهای بین المللی خود را از سرخواهد گرفت. از جمله این پروازها می توان به پروازهای میان شانگهای و بانکوک، هانگژو و توکیو، شینگدائو و ئول و شینگدائو و دوبی اشاره کرد.  

طی زمستان و بهار پیش رو «ایسترن چاینا» در نظر دارد ۱۰۸ برنامه پرواز بین المللی را در ۴۲ مسیر هوایی هرهفته برنامه ریزی کند.