کره‌شمالی دلایل خود برای آزمایش‌های موشکی را فاش کرد

کره شمالی طی دو هفته گذشته هفت پرتاب موشک انجام داده است و پیونگ یانگ قبلا هرگز در این مدت کوتاه این تعداد موشک بالستیک آزمایش نکرده بود.

کره‌شمالی دلایل خود برای آزمایش‌های موشکی را فاش کرد

این درحالیست که کره شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی این کشور در چارچوب بازدارندگی و دفاع از خود در برابر تهدیدهای مستقیم نظامی آمریکا صورت گرفته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84907212/%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از راشا تودی، کره شمالی طی ۱۲ روز گذشته شش آزمایش موشکی انجام داده است که جدیدترین آنها از فراز ژاپن عبور کرده است. این اقدام کره شمالی به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

این سخنگو که در این گزارش اشاره ای به نامش نشده است می گوید آمریکا از هر وسیله ای برای جلوگیری از  دستیابی کره شمالی به حق دفاع از خود از جمله سیاسی کردن سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) استفاده می کند.

آزمایش های موشکی کره شمالی واکنش ژاپن را در پی داشته و توکیو اعلام کرده با همکاری آمریکا و کره جنوبی اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه گذشته، چین و روسیه را متهم کرد که از کره شمالی در برابر تحریم های شورای امنیت، حفاظت می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا، روز جمعه، پس از اقدام کره شمالی به پرتاب چندین موشک بالستیک، تحریم های جدیدی را علیه برخی از شرکت هایی که در تامین سوخت پیونگ یونگ نقش دارند، اعمال کرد.

به استناد گزارش های خبری، کره شمالی از ابتدای سال تاکنون ۲۷ موشک از جمله آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما پرتاب کرده است.

 سخنگوی این سازمان در کره شمالی همچنین به بیانیه اخیر شورای ایکائو اشاره کرد که بر اساس آن  پیونگ یانگ به نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت” اعمال تهدید نه تنها برای منطقه بلکه کل جامعه بین المللی متهم شده است.

از سوی دیگر آمریکا در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمال از ابزار زنگ زده تحریم استفاده کرده و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد کشورش در واکنش به توسعه نظامی کره شمالی به اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ ادامه می دهد.

بلینکن گفت که این تحریم ها، پیام روشنی از سوی ایالات متحده است مبنی بر اینکه ما به اقدامات خود علیه کسانی که به توسعه زرادخانه نظامی و تسلیحاتی کره شمالی کمک می کنند، ادامه خواهیم داد.